Föreningen består av två femvåningshus på Årstavägen 21 och 23, byggda 1946.

Husens historia
I mitten av 1940-talet beslutades att bebygga det gamla kolonilottsområdet i Årsta. Lägenheterna i kvarteret Strålången 2 på Årstavägen 21-23 skulle vara funktionella och avsedda för familjer med få barn. De boende skulle kunna ta sig behändigt till city med trådbuss, ha nära till Årstas nya centrum och samtidigt ha tillgång till skogsområden. Byggmästare Måhl blev så nöjd med de två husen att han själv flyttade in här. I 21an låg då Konsum, en damfrisering och ett skomakeri, medan 23an inhyste en tvättinrättning. Föreningen bildades 1967.

Husen och föreningen idag
Föreningen har 48 lägenheter, 46 treor och 2 tvåor. I de gamla affärslokalerna finns numera en frisör, en kroppsterapeut och en illustratör. I husens källare hittar vi en stor tvättstuga, ett miljörum, hobbyrum och en föreningslokal som kan hyras av boende för övernattande gäster,